2006.01.28. 23:15

Megvettem az Atilla - Isten kardja című Szörényi-mű 2002-es, esztergomi előadását DVD-n és most (gondolom sokak örömére...) erről fogok írni.

Az eredeti darab ősbemutatóját anno kétszer láttam még nagyon régen, mikor kisebb voltam és kikölcsönöztem videón, kevés dologra emlékeztem belőle. Nekem CD-n az eredeti darabból csak egy válogatás volt, a felújított ("trilógia") változat viszont megvan tripla CD-n, ez utóbbi előadása van a DVD-n. Az István, a király már korábban megjelent DVD-n (két változatban: az olcsóbb ez az esztergomi trilógiás előadás, de már kapható a csíksomlyói is), és a Veled, Uram! is nemrég jelent meg DVD-n.

Az új Atilla 160 perces, a DVD igényes csomagolásban, kissé amatőr menüvel és nulla extrával jelent meg (), de legalább van jelenetválasztási lehetőség (dalonként). A szabadtéri színpad hatalmas, a díszletek monumentálisak és szépek, a látványa magával ragadó, a jelmezek díszesek, a táncok koreográfiája viszont nagyon gyenge (pedig Román Sándor csinálta, aki az ExperiDance társulattal lett híres...). Az új szereposztás igencsak eltalát lett, az énekhangokra nem lehet panasz, a színészi játék hol remek, hol gyengébb, de azért összességében egész jó, a rendezés igényes, bár nem minden tekintetben a legkreatívbabb. A hangzása a DVD-nek 2.0-ás (magyar, PCM), a felvételek gyönyörűek és profik. A felújított zenedráma jóval dinamikusabb és dramaturgiailag letisztultabb, mint a régi változata, bár néhány szereplőt kihagytak (Nemerét hiányoltam...), másokat összevontak, viszont raktak bele egy új alakot is: Zerkónt, a bolondot, aki nagyon eltalált és igencsak feldobja az előadást. Összességében: elégedett vagyok a darabbal, csak ajánlani tudom minden Szörényi-rajongónak (kivéve azoknak, akik szerint az Istvánon kívül nincsen élet).

Készülget (lassan, de biztosan) az új hírlevél, kíváncsi vagyok, mi sül ki az egészből.

A bejegyzés trackback címe:

https://pistiazaragorn.blog.hu/api/trackback/id/tr536297268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lányod 2006.01.29. 08:30:24

én is kíváncsi vagyok :P
süti beállítások módosítása