(Folytatás)
 
 Megpróbálom emlékezetből összeszedni a két pályázat kapcsán felmerült aggályokat. Ha kimaradt valami, szóljatok! Dol Guldur spoilermentes változata már nyilvános, tehát mindenki elgondolkodhat rajta, a "hobbit-tábor" pályázata a szervezők kérsére teljesen titkos és semmilyen ötlet nem használható fel belőle. Így kénytelen leszek óvatosan fogalmazni.

Problémák a Dol Guldur pályázattal a bíráló elnökségi tagok szerint:

1. Legfőbb probléma, ami hangsúlyozottan ki volt emelve, az Ankalimon vezetői stílusa és túlzott maximalizmusa - nagyrészt az idei táborból leszűrve.
2. A keretjáték inkább megfoghatatlan félelmekre apellál, nem pedig jól megragadható külső fenyegetésre, de hiányoznak a megfelelő eszközök, hogy ezt az összes táborozóval érzékeltetni lehessen.
3. Nem biztos, hogy a négy nemzetségnek a megfelelő fajok lettek kiválasztva.
4. Az eredeti változatban még túl sok volt a program, túl kevés a szabadidő és zsúfoltak a feladatok - szerencsére a javított változatban ez már nem volt aktuális.

(Rövid, személyes reflexióim:
1. Egy jó hadvezér kétszer nem lép ugyanabba a folyóba.
2. Ugye, senki nem gondolta, hogy szeptemberben elkészül a gyakorlati megvalósítás minden részlete? Szívesen látunk ötleteket, javaslatokat, segítséget ezügyben, tudjuk, hogy nem egy könnyű feladat. De nem lehetetlen!
3. Tudomásul vettük, a hamarosan beüzemelő tábori kérdőív ki lesz egészítve a következő táborral kapcsolatos kérdésekkel, többek között ennek kapcsán is.
4. A javított változat is ékesen bizonyítja, hogy Ankalimon igenis meggyőzhető, csak a megfelelő emberek és a megfelelő mód kell hozzá.)


Problémák a "hobbit-tábor" pályázatával a bíráló elnökségi tagok szerint:
1. Nincs egyszemélyes főszervezője, a helyette lévő főszervezői struktúra a gyakorlatban kockázatos.
2. A kreatív foglalkozások rendszerének megvalósítása komoly HR-es, logisztikai és egyéb szervezési gondokat okoz.
3. A keretjáték nem biztos, hogy mindenkit megmozgat.
4. A táborozók elkülönülése és versengése - még ha ideiglenes is - nem tesz jót a közösségépítésnek.

(Nem spoilerezhetek, így személyes reflexiókat és magyarázatot nem nagyon merek írni.)
 
Ha valamire rosszul emlékeztem volna, kérlek, javítsátok!
 
A következő részben magára a Dol Gulduros pályázatra szeretnék rátérni.
 
Folyt. köv.
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://pistiazaragorn.blog.hu/api/trackback/id/tr856296800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ádám 2009.10.14. 20:27:03

Hú, hát hadd fejtsem itt ki, hogy a Dol Guldur/2-es érv az számomra vicces és fogalmatlanságról tanúskodik. Valaha mikor volt olyan, hogy egy külső fenyegetés megragadható volt egy tábori keretjátékban? Idén, mikor délelőtt bemondtam a mikrofonba, hogy Fingon meghalt? Mikor az őrséget lepisszegtük, hogy ne rohanjanak a fosztogatók után? Mikor Szorospatakon a buszmegállóban hörgött Dreamer? Mikor Velemben számháborúztunk egymással? Mikor jöttek a hibás rejtjeles levelek, vagy a műkövetek az erőltetett szövegeikkel? Na ne röhögtessen senki ezzel, ez akkora önáltatás, mint ide Szanticska. És a másik oldal: láttatok már horrorfilmet? hát thrillert? Előbbi elemei nem vehetők elő MTT-táborban: nem oldható meg, túl zsigeri, nem is szabad. Ijesztegetni viszont egymást is szoktuk, pletykákkal, újsághírekkel. Vagy épp a sötét, ismeretlen helyek azért ijesztőek, mert nem tudjuk, mire számíthatunk. Pusztán jelenlétükkel érik el, hogy működnek. Na nem ragozom tovább. Láttátok már a Blair Witch projectet? Egy fontos, józan megfontolást viszont ideírnék még: épp arra kell vigyáznunk, hogy ne szaladjon el se velünk, se a táborozókkal a ló, belátható és kezelhető keretek közt KELL tartani a paráztatást.

Thilanna 2009.10.15. 14:47:18

Ádám: a megfogható nem feltétlenül fizikailag értendő :D de azt, hogy jönnek az orkok, és félni kell, mindenki érti, míg mágikus fenyegetést nehezebb érzékeltetni. (ha jól értettem ezt a kritikát - nem én vetettem fel.) Gandalf: köszi az összefoglalót, felhasználom a jk-ben! :-) ha otthon leszek, megnézem, h. tudok-e hozzá kiegészítést.

Pisti, az aragorn 2009.10.15. 15:48:12

Ádám: Ahogy Kincső is írja, egy több százezres ork sereg konkrétabb fenyegetés, mint a sötét praktikáit űző titokzatos Feketemágus. De igazad van abban, hogy a gyakorlati eszközök igencsak hasonlóak. A mértéket meg kell találnunk, és elsősorban a dramaturgián erősíteni. Kincső: Rendben, utóbbiért hálás lennék!

Ery 2009.10.18. 21:13:24

A Reflexió 1 reflexiója. Elméletben igen. Szurkolok, hogy a gyakorlatban is.

Pisti, az aragorn 2009.10.19. 18:50:36

Ery, mi is, ezért lásd "Az táboros pályázatokrul, negyedik fejezet: Az alapelvekrül, segítő kezetekrül és bizalomrul" c. posztot!

Lómiel 2009.11.04. 00:31:22

Szép sorban. Dolgolduros aggályok: 1. Kérdezném vissza, vajon Ankalimon jó hadvezér? :) Nem ironice, nem provokatíve, csak ugye, nem hagyhattam ki :) 2. Ezt az érvet én vetettem fel, és tiltakozok a fogalmatlanság vádja ellen, ezenkívül nem vártam, hogy részletes programot toljatok elém. Viszont ha eddig mondjuk, ork fenyegetés volt, és rákérdeztem, hogy "és mivel lesz ez érzékeltetve", akkor volt rá egy válasz, hogy "például az őrökre támd egy kisebb csapat éjjel, és ellopják a zászlót." Mikor itt olvastam a másfajta rossz fenyegetését, logikusan itt is rákérdeztem a hogyanra. Egy példa is elég lett volna nekem, hogy mivel, és befogom, tényleg, meg leszek győzve. De elgondolkodtató volt, hogy Ankalimon nem nagyon tudott erre konkrétumot mondani, hogy mi is lesz az, amit ennek jegyében kábé csinálni fogtok. Igen, Ádám, amiket felsoroltál, megragadható, nem a realitás miatt, azt úgyis a fantáziánk teszi hozzá, hanem azért, mert konkrét cselekmény, nem csak ötletfelvetés arról, milyen hangulatot is akarunk. 3. Még ez volt nekem a legolymindeggyebb. 4. Jó, hogy lazítottatok rajta, nekem itt is a móddal volt bajom. Utolsó pillanatban már nem küldünk javításokat, mert az nem igazságos. Volt egy határidő. De végülis nem akkora baj, pláne, hogy ha jó irányba változtattok, az ugye jó. De akkor sem tetszik a hozzáállás. A másikak: 1. Szerintem annyira talán nem lett volna kockázatos. 2. Nem komolyabbat, mint a hagyományos rendszer - sok aggály azzal szemben is felmerülhetett volna. Én kipróbálnám a rendszert jövőre. 3. Tény. Rá is fektettem volna őket a koncepcióra még. 4. Nem értek egyet. A velemi tehenészet és éothéod-puccs óta babonásan félünk minden versenyhelyzettől, pedig szerintem nem árt az, csak rendesen kell csinálni, ott sem az volt a baj, hogy verseny volt, hanem a nem tisztázott szabályok, a kiskapuk abban, és a játékmenet élvezhetetlensége. Szerintem bizonyos szinten a versengés jó, ez teret adhat kis egymást poénosan szivatós, heccelős eseményeknek. Ki kéne próbálni. Általában nekem ezért tetszett jobban a másik csapat anyaga, mert sok új dolog volt benne, és én szeretem a friss újításokat :) valahogy ez engem a kialakulásunk környékén volt lelkesedésre emlékeztet. De sebaj, ami késik nem múlik... :)
süti beállítások módosítása