Bürokrácia 3. és Elitklub

2006.11.06. 19:28

Két említésre méltó eseménye a mai napnak: hadtörténészi diplomamellékletem újabb hányattatásai (vagy az enyémek?), valamint a tanulmánykötet ünnepélyes átadása.

Bürokrácia 3. A TO-n közölték, hogy már elkészült a melléklet, szép zöld papír, mutattak is nekem egy fénymásolatot róla. Mikor megkérdeztem, az eredeti hol van, azt válaszolták, ők úgy tudják, fent a tanszéken, kérdezzem meg, mi van vele. Rosszat sejtve, de tapasztalataimtól már megedződve baktattam fel egyetemünk lépcsőin a töri titkárságra. Ott mondták, hogy nem tudják, fent van-e, egyik exévfolyamtársamé itt van, az biztos, nézzem meg a témavezetőm dossziéjában. Nem találtam. Erre közölték, hogy akkor náluk biztos nincsen, menjek vissza a TO-ra. Visszamentem. Még egyszer közölték, hogy ők felküldték, hát azért van itt a fénymásolat (amelynek az oldalára csak az volt ráírva, hogy exévfolyamtársamét felküldték, de az ő lapjáról nem volt fénymásolat, rejtély, miért az enyémre firkálták rá ezt), járjak utána, kinél lehet. Vissza a titkárságra. A néni kinyitotta a koraújkor- és a középkor tanszékek irodáit is, végigkeresgéltük a diplomadolgozatok között a hadtöris dogámat, hátha benne maradt a melléklet. Nagy nehezen a középkoros szekrényben megtaláltuk a szakdolgozatomat, benne pedig a hadtöris dolgozatomat, érdekesen néztek ki egymásban (szegény Emericus, agresszív török lakótársakat kapott). Nem volt benne a diplomamelléklet. De lefénymásolták belőle még egyszer az értékelést és közölték, hogy készíttessek még egyet a TO-val. Én azért felhívattam a hadtöris témavezetőmet, ő mondta, nála sosem járt a lapom aláírásra, természetesen emlékezett rám és a dolgozatomra. Benéztem a dékánhelyettesi irodába, hátha B.M.-nél van, de nála sem volt. Levittem az értékelés fénymásolatát a TO-ra, mondták, hogy erre semmi szükségük, nekik már van ilyenük, de biztosak benne, hogy felküldték. A titkárságon meg biztosak benne, hogy nem. Ők nem szoktak elhagyni semmit. Hah. (Tud még bárki is követni az események egyre bonyolultabban szövődő hálózatában?) A TO-n végül közölték, hogy várjak türelemmel, igyekeznek utánajárni majd a dolognak. És megkérdezték, hogy nagyon sürgős lenne-e az a papír. Mondtam, hogy jó lenne végre megkapnom. Ennyiben maradtunk. Legalább tudom, hogy valóban elkészült ez a kis zöld lapocska, a fénymásolat bizonyítja, hogy létező entitást keresek, nem délibábot. De a holléte továbbra is rejtély. Azt hiszem, könyvet fogok írni a diplomamellékletem kalandos életéről, izgalmas és fordulatokkal teli bestseller lehet belőle.

Elitklub. Ma volt PHA 75. születésnapája íródott tanulmánykötetünk ünnepélyes átadása a rektoriban (amit úgy találtam meg végül, hogy követtem az őszüstökű professzorokat a Kálvintól). Ebben van életem első publikációja. Picit elegánsan, de nem öltönyben érkeztem meg, persze majdnem mindenkin öltöny volt. Elég elegáns kis tanácsterem volt. Feszélyezve éreztem magam a sok elismert koponya között, úgy éreztem, az én kis firkálmányomnak Emericusról semmi helye az ő tudományos tanulmányaik között. És nagyon kevés ismerős arc volt, velük mondjuk jól elbeszélgettem néha (ők is tagjai Marx kutatócsoportjának és ők is egyet értenek velem abban, hogy lehetetlenség a középkorban kommunikációs hálózatokat kikutatni). Kezet fogtam (ismét) a rektorral és a dékánnal, ezúttal kesztyű nélkül. Mikor megjött az ünnepelt, volt két köszöntő beszéd, majd pezsgőzés. A pezsgők kibontásánál és felszolgálásánál segédkeznem kellett. Persze, kilöttyentettem egy picit a poharas tálcákra, mert miért ne, ráadásul nem is sikerült egyforma arányban töltenem mindenkinek és jó hangosra sikerültek a nyitások is. Sebaj, kicsit lassan oldódtam fel. Minden szerző kapott három példányt a kötetből, nem is sejtettem, hogy ez ilyen vaskos lesz, de büszkeséggel töltött el, miközben cipeltem a tudomány súlyát hazafele. PHA dedikáltatta minden szerzővel az ő példányát. Velem is. És a hibákat szerencsére kijavították benne, olyan szép, olyan fényes az én drágaszágom! A végén pedig, ahol a szerzőket mutatják be, ez áll a nevem mellett: történész.

A bejegyzés trackback címe:

https://pistiazaragorn.blog.hu/api/trackback/id/tr946297139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lómiel 2006.11.07. 22:41:43

grat :)

Pisti, az aragorn 2006.11.08. 19:06:50

Köszönöm! :)
süti beállítások módosítása