camp

2008.07.03. 16:30

Sosem értettem, amikor arról beszéltek nekem, hogy csapveznek lenni sokkal, de sokkal nehezebb feladat, mint tábveznek (tavaly személyem kapcsán többször előjött). Nem igaz. Csapveznek sokkal könnyebb lenni, mint tábveznek. Jóval több melóm van idén, mint tavaly volt. És jóval több a stressz, mint tavaly.
Nem mintha bánnám.

A bejegyzés trackback címe:

https://pistiazaragorn.blog.hu/api/trackback/id/tr36296971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ery 2008.07.03. 19:02:24

Azért helyzete válogatja. Most elég speciális a helyzet. Legalábbis Lord Varys erről tájékoztatott...

Thilanna 2008.07.03. 19:58:05

Meg embere is válogatja, meg csapata is. Szerintem arra gondoltak, h. csapvezként azért az x emberért sokkal nagyobb a felelősség, s emiatt nehezebb. Láttunk már olyat, h. a tábvezek hibáztak, gallyra ment a keretjáték, stb., és a táborozók mégis jól érezték magukat, ami főleg a csapaton múlik. Szóval ha a tábvez nem végzi elégségesen a munkáját, az csapatszinten menthető, bár az is igaz h. hiába tesznek meg mindent a tábvezek, ha csapatszinten gáz van...

HM 2008.07.04. 01:11:25

igazából lehetnek gondok táborszinten, és lehetnek gondok csapatszinten, a lényeg az mindig az egyének szintjén dől el. ;) ezzel most reményeim szerint nem mozdítottam el túlzottan a stressz-szintet egyik irányba sem... :D

Pisti, az aragorn 2008.07.04. 11:41:31

Felelősség tekintetében nem is tennék különbséget a kettő között, én gyakorlatias szemszögből nézve inkább azt látom, baromi sokat kell idén melózni, míg tavaly az előkészület folyamata laza volt. Aztán a táborhelyszínen meglátjuk, változik-é a helyzet. Lehet, hogy ott meg fordítva lesz, nem tom.

Thilanna 2008.07.04. 21:22:47

ilyen bonyi keretjátékkal, amiről ráadásul mi is alig tudom, nem csodálom h. több a meló :-) de a feladat "nehézségét" biztos nem a munka "mennyiségében" mérték a fenti passzust mondogatók. :-) (a magam részéről úgy vagyok vele, h. szervezni - pl. farsangot, azt már ugye csináltam - könnyebb (kisebb a "jóvátehetetlen" hibák lehetősége), mint érző lélekkel rendelkező emberkéket vezetni, de utóbbi meg emberibb, közvetlenebb. legalábbis remélem, de majd tábor után nyilatkozom :D)

Rabyn 2008.07.04. 22:57:14

Tavaly már szeptemberben elkezdtünk szervezni, és februártól meg nagyon durván nekiálltunk, így a vége felé már nem volt olyan nehéz mint az elején. Nem volt lazább, csak jobban elosztottuk az időnket, nomeg próbáltunk odafigyelni mindenre ami hibalehetőség lehet. Bár én csak +1ik voltam, és hivatalosan nem is voltam főszervező, de, ha közvetetten is elég keményen részt vettem benne.

Annatar 2008.07.05. 15:15:20

Nem volt durva? Kinek nem volt durva??? Én tavaly ilyenkor (egy héttel a tábor előtt) napi 5-6 órát foglalkoztam a táborral, pedig a keretjáték jórészt már kész volt. A két dolog ott különbözik, hogy a tábszervek munkája jórészt a tábor előtt folyik, míg a csapvezeké gyakorlatilag a táborban kezdődik. Hogy melyik a nehezebb azt embere válogatja. De Kincső, ne feledd, a tábvezeknek is élő lélekkel rendelkező emberkéket kell irányítania, elsősorban a csapat és rendvezetőket, másodsorban a maradék 90 táborozót... Ráadásul az alszervezők egy jelentős része (a tavalyiból kiindulva) tökéletesen meg van róla győződve, hogy ő ezt jobban csinálná. Az átlag táborozókra, én úgy láttam, hogy ez nem jellemző annyira.

Thilanna 2008.07.05. 21:48:31

nyilván minden szervezőnek van dolga a szervezőtársaival és a résztvevőkkel, de a csapveznek viszont csak és elsősorban emberekkel, míg egy tábveznek az összmunkája százalékához képest kevesebb (főleg hogy el van osztva köztük h. ki mivel foglalkozik). és más jellegű problémákkal fordulunk egy tábvezhez, mint a csapattagok hozzánk (meg észre is kell vennünk magunktól a bajukat). én pusztán azt fejtettem ki fentebb, hogy el tudom képzelni milyen megfontolások alapján mondhatták ezt (pláne h. tudom h. pl. Ankalimon szokott ilyet mondogatni, akinek szintén könnyen fekszenek a szervezési feladatok, de az emberek vezető-szervező irányítása is, ami a tábvezséghez kell*), és ezt alátámasztandó azt is megjegyeztem, hogy vagyunk olyan emberek, akiknek a "lélektelen" feladatok megoldása (táblázatok, mikellméglisták, költségvetések, programtervek, stbstb.) könnyebbnek tűnik, mint közvetlenül és személyesen (értsd: nem pl. mail/egyéb írás) emberekkel foglalkozni. /bár persze egy tábvezi felelősség és feladat-halmaz sokszorta nagyobb egy farsangénál, de az ilyeneket mondogatók tapasztalták úh. csak tudják, én meg nem tudom csak egy másik megvilágítást ahajtottam adni/. *a csapvezséghez nem ilyen kell, hanem sokkal önháttérbe-szorítóbb, egyenrangúság érzetére törekvő, "szülősebb". nemtom pontosan elmagyarázni, de tudjátok.

Rabyn 2008.07.05. 22:00:51

Attól függ milyen a csapatod! Van olyan csapat akinek kifejezetten erős vezetőre van szüksége, olyanra aki megmondja, hogy most EZT KELL CSINÁLNI és kész. Van amelyiket pátyolgatni kell, hogy csináljanak valamit, van amelyik önmagától is működik. De ezt majd úgyis élesben fogod megtapasztalni. Nekem tavaly szerencsém volt, valamennyire önműködő volt a csapatom, nem kellett fölöttük se anyáskodnom, se irányítanom őket. A tábveznek viszont szerintem mindig egyszerre kell "szülőnek" iránytónak, szabadon engedőnek stb. lenni. És azt hiszem az se véletlen, hogy nem egy,hanem több szervező van, egy a kommunikációért felelős, egy a logisztikáért (táblázatok és társaik) egy a keretjátékért és egy aki az egészet összefogja. Másképp úgy gondolom ez nem megy.

Pisti, az aragorn 2008.07.06. 22:58:48

Igazából nekem a "multitasking" az, ami nehezen megy, és tábvezként ez alapkövetelmény, míg csapvezként csupán egy táp.

Thilanna 2008.07.07. 23:05:30

és mit értesz ezalatt pontosan? :-)

Pisti, az aragorn 2008.07.08. 00:34:33

Öm, ez egy informatikus szakkifejezés volt eredetileg, a Betűktől átvettem a használatát. Konkrétan azt értettem alatta, hogy párhuzamos feladatokat egyszerre végrehajtani, mindegyikre kellően odafigyelve és kellő energiabefektetéssel. Egy csapvez ideális esetben (!) egyszerre egy feladatra koncentrál, egy tábveznek azonban MINDIG egyszerre több programot kell futtatnia az agyában. ;0)

Thilanna 2008.07.08. 19:16:27

az informatikai jelentését ismerem :D gondoltam azt mondod el h. mi okoz nehézséget :-) nekem pl. TLV kapcsán az okozott, hogy minden eszembe jutott, csak nem biztos h. akkor amikor kellett volna :P ez előszervezési szakaszban (továbbra is farsang, tlv a kiindulási példám) számomra annyira nem gond, mert leülök a gép elé, szervezek-szervezek, és mire felállok csak eszembe jut minden elintéznivaló. de pl. az első döntőn probléma volt, hogy hiába volt meg a hátsó agyamban az infó, több dologban nem kapcsoltam időben h. el kéne mondani / intézni. ezt másodszor úgy próbáltam kiküszöbölni hogy előző este minden elmondani- és tennivalót külön cetlikre összeírtam. ami még számomra gondot okoz, hogy bizonyos feladattípusokat szívesebben csinálok, és így azok mindig naprakészek (hogy áltathassam magam h. csináltam vmi hasznosat), míg másokat esetleg halasztgatok :roll: :-/

Pisti, az aragorn 2008.07.08. 19:25:34

A tábor ebből a szempontból nem hasonlítható egyik rendezvényhez sem, pl. a KÖMF-nél nem volt ilyen nehézségem. De nem is más rendezvények szervezésével hasonlítottuk össze, hanem a csapatvezetéssel. ;0)

Thilanna 2008.07.09. 09:43:23

(de közben áttértünk a multitasking értelmezésére, amit én csak más példák kapcsán tudtam :P csak kíváncsiskodom, na :D)

Rabyn 2008.07.09. 22:42:27

HA a táborszervezők között megvan az egyenlő munkamegosztás, akkor egy feladatkör felelősének csak arra kell figyelni, így elkerülhető, hogy mondjuk a logisztikáért felelős ember még a kommunikációra is figyeljen meg a beosztásokra meg a keretjátékra meg mittudomén még mire. Tavaly két ember csinálta a tábort, és én úgy látom idén is két ember csinálja, meg efkú, mint plusz egyedik szervező.

Orsie 2008.07.09. 23:47:20

Rabyn: Dorw, Gandalf, Gillz plusz Fox meg Ádám, az öt, szvsz :) neked ez hogy jött ki? :)

Rabyn 2008.07.10. 00:17:03

Pontosítok: Gandalfot, Dorwot, Foxot látom dolgozni! Ádámot is láttam dolgozni, de mivel ő nem jön táborba ezért nem sorolom oda.

Thilanna 2008.07.10. 14:32:42

attól hogy nem lógnak folyton a neten és nem a kapcsolattartás részét csinálják, még Gillz és Dreamer is bizonyára dolgoznak... gondolom ha nem tennék, a másik három akit látunk, már jobban ki lenne akadva ;-)

Rabyn 2008.07.10. 22:12:32

attól még, hogy nem látod őket kiakadva, ki lehetnek:D
süti beállítások módosítása