RTL KLUB - SZÍVVEL-LÉLEKKEL

2008.12.03. 17:53

 Bemutatkozik a Reformátusok Lapja (RTL Klub)
 
2008. szeptember 23. 6.05 RTL Klub - SZÍVVEL-LÉLEKKEL

Műsorvezető: Dusicza Ferenc


Mv.: - Jó reggelt kívánok a kedves nézőknek ez a Szívvel-lélekkel, ami vallási műsorunk. Tudják rólam, hogy én református lelkész vagyok, ezért ugye egy egészen picikét elfogult vagyok a református felekezet irányában, és úgy vagyok vele, hogy ugye együtt sírunk, együtt nevetünk. Most azon örülünk, nem nevetünk, hanem azon örülök, és azért vagyok nagyon boldog, mert a mi sajtónk egy kicsit kezd megújulni. És ennek egyik része az, hogy egy őrségváltás jött létre, az egyik vezető sajtótermékünknél. Ugye egy hetilapnál, ami ugye egy református hetilap. És mint ilyen mindenkinek szól, aki református, nem csak ebben az országban, hanem más magyar ajkú református egyházakban is. Nem ijedtél meg nagyon, amikor ezt el kellett kezdeni csinálni?

Németh László újságíró: - Dehogy nem ijedtem meg. Hát megmondom őszintén, hogy én azt is mondtam, hogy ki is mondtam, hogy én ezt soha nem vállalnám. Barátaim mondták nekem, hogy ...

Mv.: - Pedig még mennyien vannak, akik vállalnák, hidd el nekem.

Németh László: - Viszont én láttam belülről, hogy milyen nehéz, helyettes vezetőszerkesztőként láttam, hogy milyen nehéz ezt végezni. És akkor azt mondtam, hogy én soha nem vállalnám azt, hogy felelősszerkesztőként legyek a lapnál, és végül mégis elvállaltam, és nagy örömmel csinálom.

Mv.: - Vannak benne ilyen, eddig még nem látott rovatok. Az egyiknek az a címe, hogy "Morfondír". Erről nekem az a régi vicc jut eszembe, hogy a rendőr kérdezi az embereket, hogy akik ott álldogálnak, hogy mit csinálnak itt emberek, morfondírozunk, morfondírozunk, adják csak ide azokat a morfondírokat. Elnézést ezért a viccért. Mit jelent ez a rovat, vagy ki csinálja ezt, hogy csinálja? Zsuzsa.

Bogdán Zsuzsa szerkesztő munkatárs: - Ez eredetileg fiatalok személyes hitvallása lett volna. Ezt idővel átvették a lelkipásztorok. A morfondír rovat célja, hogy nem direkt módon, de elgondolkoztasson vallási kérdésekről. Én személy szerint nagyon szeretem.

Mv.: - Hírek. Hát az nem árt, hogyha egy hírlapban hírek vannak. Milyen hírforrásaitok vannak?

Németh László: - A www.reformatus.hu, ami az egyháznak a hivatalos honlapja.

Mv.: - Igen.

Németh László: - Ezt szoktuk hírforrásként használni, aztán gyülekezetek lelkipásztoraitól szerezzük az információkat. Az egyháznak az intézményeitől.
Mv.: - Tehát egyszerűbben szólva be lehet írni...

Németh László: - Be lehet írni a lapba, így van. Tehát a lelkipásztor küld nekünk egy tudósítást, vagy ha nem tudósítás az, hanem még csak egy írás, akkor mi majd átalakítjuk tudósítássá és megjelenik.

Mv.: - Igen. Ez az. Hogy tudsz te azon egyensúlyozni, mert nyilván mondjuk Kenderesen nagyon nagy hír az, hogy lemeszelték a parókia hátsó falát, de nem biztos, hogy az egész reformátusságot érinti. Ilyenkor hogy tudsz, milyen döntéseket tudsz hozni?

Németh László: - Én ezzel vitatkoznék egyébként, hogy nem biztos, hogy az egész reformátusságot érinti. Mert szerintem nagyon nagydolog az, hogyha mondjuk egy templomot, vagy egy parókiát fel tudnak újítani. És van egy olyan oldalunk, ami a gyülekezeti hírekről, gyülekezeti híreket tartalmazza, és azon az oldalon ez is megjelenhet, akár végül is hosszabb írásban is.

Mv.: - Igen, ez jó nekem is, hogy látom...

Németh László: - És ez a gyülekezetnek nagyon fontos, hogy hírt adnak róla egy országos református hetilapban.

Mv.: - Igen, nő az önbecsülésüket növeli, meg engem is érdekel, de nyilván itt föl kell tenni ezt a kérdést. Aztán van itt ilyen, hogy "Felderítő". De egy kicsit tagolva van, hogy fel-derít-ő. Ez miféle rovat?

Németh László: - Ez az ifjúsági oldalnak az egyik rovata. Itt ajánlók vannak, könyvajánlóktól kezdve programokig, és mindenféle más olyan kulturális események, amiket ajánlunk a református fiataloknak.

Mv.: - Aztán újság nem lehet apróhirdetés nélkül. Miket? Kicsit, használt papi paláston kívül mit lehet még hirdetni nálatok?

Németh László: - Hát gyakorlatilag mindent, és mégsem mindent. Általában azért az olvasók tudják, hogy mivel fordulhatnak hozzánk. Vannak benne, akár házassági hirdetések. De akár telekeladásról szóló hirdetés is.

Mv.: - Hát, hiszen Kálvin megengedte bizonyos fokig ezeket a dolgokat. Nagyon szép, ökumenikus kitekintése, miegyebe van. Azért lapozgatom itt az újságot, hogy van-e benne olyan, ami mondjuk, egyetemista lányoknak szól?

Bogdán Zsuzsa: - Egyetemi... természetesen van. Különféle utazások történetei, abban az újságban pont volt egy kárpátaljai írás egy deportált lelkipásztorról, ami történelmi érdekesség. Nem mondom azt, hogy feltétlenül egy csajos újság, de mindenféleképpen fontos, érdekes dolgokat tartalmaz.

Mv.: - Egyem a szívedet, igen. Ez egy új kifejezés születik, ami... Mik a legközelebbi terveitek? Lehet-e olyat mondani, hogy valami nagyon-nagy dobás lesz? Most már nagyon kevés időnk is van.

Németh László: - Legközelebbi tervünk az szinte már a karácsonyi lapszám.

Mv.: - Nem lehet idejében elkezdeni.

Németh László: - Bár még néhány hónap hátra van, de kell terveznünk. Hiszen az mégiscsak egy ünnepi lapszám, több olvasóhoz jut el, arra talán még jobban odafigyelnek, mint egy, hogy úgy mondjam, átlagos vasárnapi lapszámra. És az egy duplaszám lesz. Tehát mindenképpen előre kell már készülnünk, hogy meg legyenek az írások.

Mv.: - Hát addig még azért szerintem majd találkozni fogunk. Hiszen ez egy nagyon fontos fórum, és megéri azt, hogy nagyon sokan megismerjék a református egyháznak eme arculatát is. Ami ugyebár még nem egy csajos újság, de hát azért nagyon modern, és fiatalok készítik, nemcsak fiataloknak. Csak kikeveredtem belőle. Viszontlátásra.
 
Forrás:
 
 
 
 
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://pistiazaragorn.blog.hu/api/trackback/id/tr836296928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása