Bürokrácia 5.

2007.03.12. 16:25

Ma TO-s napot tartottam. Elég sok elintéznivaló, illetve megkérdeznivaló gyűlt össze, így rászántam magam a dologra. Már előre nyugtatgattam magam, szép csendesen készültem lelkileg a sokkokra, ráhangolódtam a békés és diplomatikus kommunikációs stílusra.

A következő dolgoknak akartam utánanézni:

1. A hétvégén a Neptunra felnézve megláttam a tárgyfelvételnél az államvizsgát, de felvenni már nem engedte (már nincsen tantárgyfelvételi időszak), ezért megijedtem, hogy akkor most nekem külön az államvizsgát is föl kellett volna vennem Neptunon?

2. Szakdolgozat részletei, mikorra, hova, hány példányban, milyen formátumban kell leadni, stb.

3. Kreditkérdés. Ki akartam kérni az indexemet, hogy lemásoljam és kiírjam belőle az adatokat magamnak, utánajárjak, meglesz-e az abszolutórium (kreditszám alapján biztos nem, de sose lehet tudni...)

4. A másik TO-s nénitől megérdeklődni, hogy ugyan az előző diplomám hadtörténészi mellékletével mi újság van.

A szakdolgozattal kapcsolatos kérdéseimet reggel telefonon megválaszolta szerencsémre egy ex-évfolyamtársam, így 2-es pont kilőve. Bemásztam a TO-ra, évfolyamfelelős nénivel kezdtem. Előttem álló leányzó valami adatfeltöltésről érdeklődött, elkezdtem hát fülelni. És azután megláttam az asztalon a papírost is. Kiderült, hogy március 19-ig le kell töltenie mindenkinek a netről egy Excel-programot, és egy virtuális indexbe egyenként feltölteni az összes tárgyát minden lehetséges adattal. Mert a Neptun csak később indult be és az előtte levő időszak adatai nincsenek fent. És ezt nekünk kéne feltölteni. Egy héten belül. És elküldeni e-mailen. A tantárgyakat csak az adott adatbázisból lehet kikeresni, én pl. nem találtam egy tárgyat ebben, ezért nem is tudom, hogyan töltsem fel. Milyen jó, hogy erről sehol nincsen semmiféle kiírás, nem kaptunk sehol semmi üzenetet, és ha véletlenül nincsen a TO-n dolgom, meg se tudom. Megkérdeztem évfolyamfelelős TO-s nénitől, mégis a kreditátviteli tárgyakklal és az elismertetett tárgyakkal mi a helyzet, azt is fel kell-e tölteni rá, de a néni mosolyogva közölte, hogy fogalma sincsen. Megkérdeztem, kellett volna-e jelentkeznem már Neptunon államvizsgára. Mosolyogva közölte, hogy fogalma sincsen. Olvassam el a tanulmányi és vizsgaszabályzatot. Kikértem az indexemet fénymásolni, nagy nehezen odaadta. Rohanás le az egyetemi fénymásolóba, elvileg nyitva lenne, de gyakorlatilag zárva, hiába kopogtam. Okés, rohangászás a környéken, aztán messzebb, végül lefénymásoltam sikeresen a szükséges oldalakat magamnak. Index vissza a TO-ra. Az évfolyamfelelős néni továbbra sem tud egy kérdésemre se válaszolni. No, át a másik nénihez, hogy a diplomamellékletem meglegyen. Mikor az illető néni meglát, röhögni kezd. Komolyan! Már vagy századszorra zaklatom ezügyben. Nem találja már a mellékletem fénymásolatát sem, fogalma sincsen, hogy áll a dolog, de megígérte, hogy ha jövő hét hétfőre nem lesz előrelépés az ügyben, kiugrik az ablakon. Szuper. TO-t otthagy, hirtelen ötlettől vezérelve beugrottam a Neptun-irodába, ahol egy szem informatikusunk felügyeli hősiesen az egész rendszert. Neki is felteszem kérdéseimet: az államvizsga felvételével ne törődjek, ebből nem lesz baj (ha mégis, megverem), a virtuális indexbe nem kell feltölteni a kreditátviteles és elismertetett tárgyakat, de amikor elküldöm levélben, akkor írjam bele megjegyzésként, hogy tudjanak róla. Hazatérve megpróbáltam kitölteni a virtuális indexemet, de már az első év első félévénél nem találok egy tantárgyat, még csak hasonló néven sem (a kódok természetesen teljesen mások). Igen, minden előzetes relaxációs gyakorlatom ellenére ideges vagyok. Napkat el fogok vacakolni ezzel az adatfelvitellel szakdogaírás helyett.

Megpróbáltam anyámnak elmondani a helyzetet, de végig se hallgat, mondatom közepén elkezdi a telefonszámlát lebegtetni öcsém szeme előtt és leszúrni őt. És még én nem kommunikálok a családommal. Nem baj, erre való a blog, rájöttem, ide kiír mindent az ember, és nem fenyegeti az a veszély, hogy nem akarják végighallgatni, akinek nem tetszik, nem olvassa el a bejegyzést.

Utálom a hétfőt. És fáj a torkom.

A bejegyzés trackback címe:

https://pistiazaragorn.blog.hu/api/trackback/id/tr186297092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lányod 2007.03.12. 20:15:15

:nagy levegőt vesz: Nyugalomahosszúélettitkamondtaazelefántésfelmászottameggyfára És én is utálom a hétfőt... és az én torkom is fáj :(

Cahty 2007.03.13. 20:42:23

Csatlakozom a hétfő utálathoz... De legalább nem dolgoztál: )

Annatar 2007.03.13. 22:55:22

Hajaj... *szintén TO-veterán*

Ben 2007.03.15. 23:06:59

Uhh, ez durva. Részvétem. :-/ Vigasztaljon a tudat, hogyha továbbra se lesz meg a melléklet (inkább legyen azért), akkor nem látod többet azt a TO-s nénit. :-))) A hétfőt pedig (Garfield után szabadon) én is utálom.
süti beállítások módosítása